one litter of tears



assalamualaikum..
selamat berhujung minggu..
plan korang mesti bagus-2 punya kan ?
malangnya fara kebosanan dirumah..
tapi tak pe , one litter of tears kan ada..

korang mesti tertanya-2 apa ke bendenya one litter of tears tu kan ? tu cerita jepun..ada 11 episod dan 1 episod special..best sangat-2 tau cerita ni..kalau korang tengok kompem lah korang bole cakap jepun lepas tu . hari tu masa fara ngan kawan-2 nak turun makan terserempak la ngan orang jepun..kawan-2 fara semua nak tunjuk hebat bole cakap jepun..hehe..korang pon kena try..

skarang ni fara nak cerita la sikit sinopsis one litter of tears ni..cerita ni mengisahkan tentang sorang budak perempuan yang baru berumur 15 tahun..dia disahkan mengidap penyakit spinocerebellar atrophy..masa mula-2 dia dapat tahu dia sakit , memang sangat sedih..

pastu plak si adik nye malu ngan kakak dia ni , sebab ramai orang cakap akak dia ni jalan macam pingu,,tapi pingu-2 pon comel kan ? macam-2 lah kisah pasal minah ni, tapi nak kasi tau kat sini , dia memang seorang yang sangat tabah..salot sama dia..

kawan-2 dia plak makin lama makin jauhkan diri dari dia..masya-Allah..sedih sedih sedih..pokoknya , kalau korang nak tengok pergi lah kat youtube then type one litter of tears..kalau nak tau pasal penyakit tu plak search la kat google..

kisah ni kisah benar yang dilakonkan semula, si pesakit yang sebenar dah lama meninggal dunia..fara rasa mungkin ramai yang dah tahu pasal cerita ni , fara saje je nak promot supaya korang tak boring-2 lagi hujung minggu ni :)

ni fara selitkan 4 keping gambar pelakon dalam cerita tu .. kalau korang suka sila like entry fara yang ni ok ?


jangan lupa tonton tau ^_^V





Selembut Tutur Bicara


jangan lupa LIKE fan page Fara tau

2 00 tulisan hikmat:

Unknown said...

uiks...macam bes jeee
http://pulsowanie.blogspot.com

farra farhana said...

. memang best :) jangan lupa tengok tau ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nasihat Buat Wanita



EMPAT KUNCI KEBAHAGIAAN

Hadis :
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya:":Empat perkara yang membawa kebahagiaan iaitu wanita yang solehah, rumah yang luas, jiran yang baik dan kenderaan yang selesa.!" Riwayat Ibnu Hibban

Huraian :
i) Kehidupan yang selesa adalah suatu bentuk kehidupan yang dialu-alukan oleh Islam di mana kehidupan yang sempurna memerlukan empat elemen asas yang penting iaitu:

a) Wanita yang solehah- iaitu isteri yang baik yang dapat menguruskan keluarga dan rumahtangga dengan sempurna.

b) Rumah yang luas yang boleh memberikan keselesaan untuk bermesra dengan keluarga dan anak-anak di samping dapat melapangkan fikiran dengan baik dan tenang.

c) Jiran yang baik kerana jiran merupakan orang yang paling rapat selepas sanak saudara dan keluarga. Jiran yang baik dapat menjamin keharmonian hidup bermasyarakat sehinggakan ikatan kejiranan itu boleh bertukar seakan-akan sebuah kelurga yang kasih-mengasihi dan saling mengambil berat di antara satu sama lain.

d) Kenderaan yang selesa kerana ia memberikan kemudahan dalam segala urusan.

ii) Antara tabiat buruk yang mengancam kebahagiaan hidup ialah berfoya-foya dengan kehidupan mewah, boros harta dan membazir ketika berbelanja. Tabiat ini sering disebut dalam al-Quran sebagai punca kehancuran beberapa umat yang terdahulu.

iii) Kemewahan hidup berbeza antara satu zaman dengan zaman yang lain, mungkin mewah pada suatu ketika dahulu, tidak dianggap mewah pada hari ini, kerana perbezaan masa, suasana dan pendapatan menjadikan ukuran kemewahan turut berbeza.